X

تعمیر انواع دستگاه کمک تنفسی | بای پپ و سی پپ

09124612936 مدیر فروش
تعمیر دستگاه کمک تنفسی

تعمیر دستگاه های کمک تنفسی مدلهای بای پپ و سی پپ از خدماتی است که نیازمند تجربه و دانش بسیار بالایی است. برای استفاده از این خدمات با میلاد طب تماس بگیرید.

میلاد طب
میلاد طب

دستگاه کمک تنفسی برای بهبود وضعیت تنفسی، راحتی و آسایش افراد مبتلا به عارضه های تنفسی و بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستگاه کمک تنفسی سی پپ، بای پپ و سایر دستگاه های تنفسی به دلیل استفاده مکرر بیماران در منازل و یا مراکز درمانی، بعد از مدتی نیاز به تعمیر و سرویس پیدا می‌کنند. تعمیر دستگاه تنفسی سی پپ اگر به صورت حرفه ای انجام گیرد، فرد را از خرید دستگاه جدید و صرف هزینه ی دوباره بی نیاز می‌کند.

اگر دستگاه سی پپ به صورت اصولی تعمیر نشود، نیاز است به صورت مجدد از یک تعمیرکار تجهیزات پزشکی حرفه ای کمک بگیرید. به طور کلی تعمیر دستگاه کمک تنفسی سی پپ کار هر کسی نیست و نیاز است فرد در زمینه تعمیر دستگاه کمک تنفسی سی پپ دارای تخصصی باشد. دستگاه سی پپ باید به صورت کاملا صحیح عمل کند چرا که زندگی بسیاری از بیماران مبتلا به آپنه وابسته به این دستگاه است.

برای استفاده از خدمات تعمیر دستگاه کمک تنفسی با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

اجزای قابل تعمیر دستگاه کمک تنفسی سی پپ

دستگاه سی پپ از اجزای مختلفی همچون بخش دیجیتالی، سیم کشی، لوله خرطومی و ماسک تشکیل شده است. بخش دیجیتال یا قسمت اصلی دستگاه کمک تنفسی سی پپ شامل نمایشگر، برد، کلیدهای کنترل، پمپ هوا و رطوبت ساز می‌باشد که در صورت بروز هرگونه نقص در هر یک از این قسمت ها نیاز است سریعا برای تعمیر آن اقدام کنید.

اجزا قابل تعمیر دستگاه سی پپ شامل تمام اجزای اصلی و فرعی دستگاه می‌باشند که در صورت اختلال می‌توانند تعویض و یا تعمیر شوند. ماسک های دستگاه سی پپ در دو نوع نازل بینی و تمام فیس قابل استفاده هستند که در صورت خراب شدن آنها می‌توان یک ماسک جدید جایگزین آن کرد.

برد، ماسک، لوله خرطومی و صفحه نمایشگر دستگاه سی پپ اجزای در معرض فرسودگی و اختلال دستگاه سی پپ هستند که در صورت خرابی توسط تعمیرکاران ماهر تعمیر یا تعویض می‌شوند.

تعمیر دستگاه کمک تنفسی بای پپ

بسیاری از تجهیزات کمک تنفسی بیمارستانی و خانگی، قابلیت تعمیر دارند و نیازی به هزینه مجدد برای خرید یک دستگاه کمک تنفسی نو نیست. قابل تعمیر بودن دستگاه بای پپ، منجر به رفع سریع اختلالات دستگاه شده است و باعث کاهش بسیاری از پرداخت های اضافی شده است. جهت تسهیل تنفس افراد بیمار در مراکز درمانی و منازل از دستگاه کمک تنفسی بای پپ استفاده می‌نمایند. اگر در زمان صحیح و به درستی  اجزای فرسوده دستگاه بای پپ تعمیر شود، بسیاری از مشکلات و هزینه های اضافی کاهش خواهد یافت. تعمیرکاران میلاد طب متخصص در زمینه تعمیر انواع دستگاه های کمک تنفسی خارجی و ایرانی هستند و به راحتی انواع دستگاه بای پپ را تعمیر و عیب یابی می‌نمایند. اغلب نواقصی که در دستگاه کمک تنفسی بای پپ ایجاد می‌شود مربوط به قسمت دیجیتالی آن می‌شود که بخش مسئول تنظیم وضعیت اکسیژن رسانی به بیمار را بر عهده دارد.

اجزای قابل تعمیر دستگاه کمک تنفسی بای پپ

اجزایی که بعد از خرابی قابلیت تعمیر و سرویس در دستگاه بای پپ را دارند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کمپرسور: کمپرسور دستگاه بای پپ امکان ایجاد فشار هوای دم و بازدم را فراهم می‌کند. این قطعه قابل تنظیم بوده و بر اساس پارامترهای معینی عمل می‌کند.
  • برد: مهم ترین بخش دیجیتالی دستگاه بای پپ، برد صفحه نمایشگر آن است که اطلاعات و تنظیمات پیش فرض دستگاه را ثبت می‌نماید. دستگاه بای پپ بدون وجود این قسمت غیر قابل استفاده می‌باشد.
  • رطوبت ساز: این قطعه از دستگاه بای پپ رطوبت هوای ورودی سیستم تنفسی فرد را تنظیم می‌نماید که در صورت خرابی باید تعویض و یا تعمیر شود.
  • سیم کشی: دستگاه بای پپ با برق کار می‌کند و اگر اشکالی در سیم کشی آن به وجود اید کارکرد آن مختل خواهد شد.
  • نمایشگر: قسمتی که وضعیت دستگاه را نمایش می‌دهد، نمایشگر دستگاه بای پپ است. تمام اطلاعات مرتبط با فشار، کیفیت و غلظت اکسیژن توسط نمایشگر دستگاه بای پپ نمایش داده می‌شود.
  • ماسک: ماسک دستگاه بای پپ به وسیله لوله هایی به بخش اصلی متصل می‌شود. در صورتی که هوای مورد نیاز فرد از طریق ماسک مخصوص از راه دهان و بینی به سیستم تنفسی انتقال نیابد باید ماسک دستگاه را تعمیر کرد.

تفاوت تعمیر دستگاه سی پپ با دستگاه کمک تنفسی بای پپ

تعمیر دستگاه کمک تنفسی سی پپCPAP  مانند سایر تجهیزات پزشکی باید به صورت تخصصی انجام شود. نحوه تعمیر دستگاه های کمک تنفسی طبق اصول تعمیرات به یکدیگر شباهت دارند اما ایجاد تغییرات لازم جهت اصلاح کارکرد دستگاه است که تعمیر این دو دستگاه کمک تنفسی را از یکدیگر متمایز می‌سازد.

دستگاه کمک تنفسی ونتیلاتور، سی پپ و بای پپ تقریبا متشکل از اجزای یکسانی هستند اما نحوه برنامه ریزی و تنظیمات هر یک از آنها به صورت مجزا انجام شده است به همین دلیل تعمیر آنها نیز متفاوت خواهد بود.

تعمیر حرفه ای تجهیزات پزشکی در راستای بهبود و حفظ جان و سلامت بیماران بسیار اهمیت دارد. بنابراین باید یک مرکز حرفه ای با تعمیرکاران متخصص را برای تعمیر تجهیزات پزشکی خود انتخاب کرد. مرکز تعمیر تجهیزات پزشکی میلاد طب علاوه بر تعمیر CPAP، سرویس و تعمیر سایر دستگاه های کمک تنفسی همچون بای پپ و... را نیز به صورت کامل و اصولی انجام می‌دهد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید