X

زئولیت دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

09124612936 مدیر فروش
زئولیت دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

زئولیت اکسیژن ساز که نوعی ماده معدنی طبیعی یا مصنوعی است، دارای ساختار مولکولی منحصر به فردی می باشد که دارای منافذ متعددی بوده و به عنوان مولد اکسیژن در سیستم‌های تولید اکسیژن عمل می کند. در دستگاه های تغلیظ‌کننده‌ اکسیژن از زئولیت برای استخراج اکسیژن از هوای اطراف استفاده می‌شود.

میلاد طب
میلاد طب

زئولیت ماده ای است که دارای دو مدل آزمایشگاهی و طبیعی است. مدل آزمایشگاهی آن در  دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زئولیت در تولید اکسیژن بسیار مورد اهمیت است.

زئولیت دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

زئولیت ها کانی‌هایی طبیعی یا مصنوعی با ساختار پر منفذ یا سوراخ سوراخ هستند که می توانند آب و سایر یون‌ها و گازها را بدون آسیب رساندن به ساختار کریستالی خود، جذب و دفع کنند. در دستگاه اکسیژن ساز، زئولیت مولکول‌های نیتروژن را از هوا جذب کرده و به اکسیژن اجازه عبور می‌دهد تا فرایند اکسیژن رسانی به درستی انجام شود. زئولیت اکسیژن ساز به عنوان یک غربال مولکولی عمل کرده و اکسیژن با درصد خلوص بالا تولید می کند و علاوه بر زمینه پزشکی، در غواصی و صنعتی نیز کاربرد دارد.

مشخصات فنی زئولیت اکسیژن ساز

شکل ظاهری بلوری متخلخل
اندازه 1.6 الی 2.5 mm
دانسیته 0.62 الی 0.65 g/ml
انحلال‌پذیری در آب 29.5<  Wt%
جذب سطحی در نیتروژن (N²) 8.00<  Wt%
جذب سطحی دی اکسید کربن (Co²) 19.80< Wt%
مقاومت 25-+3 (N/granule)
اصطکاک 0.30< Wt%
اشتعال‌پذیری 1.00< Wt%
ضریب تفکیک 3<

انواع زئولیت

تعداد کمی از انواع زئولیت طبیعی وجود دارد که می تواند بیشترین جداسازی گازهای صنعتی را انجام دهد. از جمله این زئولیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلینوپتیلولیت (CLI)
  • چابازیت (CHA)
  • موردنیت (MOR)
  • اریونیت (ERI)
  • فری ریت (FER)
  • فوجازیت (FAU)
  • فیلیپسیت (PHI)

فراوان‌ترین کانی‌های زئولیت شناسایی شده در معادن زئولیتی عبارتند از  PHI ،CHA و FAU که محتوای زئولیت آنها بین 20 تا 65 درصد بوده و با عیار و خلوص 90% امکان فرآوری مواد معدنی را ایجاد می کند.

یکی از مهمترین کاربردهای این ماده جداسازی N2 و O2 از هوای محیط با استفاده از قطبیت متفاوت دو مولکول می باشد که با کاهش فشار، نیتروژن جذب شده را می‌توان از تغلیظ کننده آزاد کرد.

نحوه عملکرد زئولیت اکسیژن ساز در دستگاه اکسیژن

زئولیت به دلیل داشتن ساختار مولکولی پر منفذ، می تواند نیتروژن و سایر گازها را به دام بیندازد و به مولکول‌های اکسیژن اجازه عبور دهد. این خصوصیات پایه و اساس دستگاه های اکسیژن ساز را تشکیل می‌دهند و به عنوان ابزاری فوق‌العاده راحت و کارآمد در ارائه اکسیژن با کیفیت بالا به افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی استفاده می شوند.

دستگاه اکسیژن از فرآیند جذب نوسان فشار (PSA) برای استخراج و تصفیه اکسیژن از هوای اطراف استفاده می‌کند و با استفاده از کمپرسور هوای داخلی جذب می‌کند. هوا از فیلترهای مختلف عبور کرده تا ناخالصی‌های آن حذف شود.

در داخل دستگاه اکسیژن ساز دو تخت الک مولکولی پر از گلوله‌های زئولیت وجود داشته که برای جداسازی مولکول‌های نیتروژن و اکسیژن تعبیه شده اند. هوای ورودی فشرده شده به یکی از بسترهای غربال هدایت می‌شود و مولکول‌های نیتروژن جذب و مولکول های اکسیژن عبور می کنند.

هوای غنی شده با اکسیژن از طریق یک سیستم تحویل، مانند کانول بینی یا ماسک صورت، جمع آوری و برای مصرف بیمار هدایت می شود.

مزایای زئولیت اکسیژن ساز

  • مقرون به صرفه و کم مصرف
  • جذب فیزیکی
  • قابل استفاده مجدد
  • گزینه‌ای پایدار برای تولید اکسیژن
  • تطبیق پذیری
  • اندازه و شکل کارآمد
  • ساختار مولکولی منحصر به فرد
  • راحتی و قابل حمل بودن
  • بهره وری انرژی
  • کاهش نویز
  • تحویل اکسیژن قابل تنظیم

بر خلاف سیلندرهای اکسیژن سنتی، دستگاه اکسیژن‌ ساز زئولیت نیاز به پر کردن مجدد نداشته و این امکان را به افراد می دهد تا از تامین بی‌وقفه اکسیژن بدون نگرانی استفاده کنند. زئولیت ها با برق کار می کنند و در مقایسه با سایر روش‌های تولید اکسیژن، سازگارتر و مقرون به صرفه تر می باشند.

دستگاه های اکسیژن ساز مدرن که دارای زئولیت هستند، مولد اکسیژن بی‌صدا دارند و محیطی آرام را برای بیماران ایجاد می‌کنند. این دستگاه‌ها با بهره‌گیری از توانایی‌های جذب زئولیت اکسیژن ساز، به طور موثر نیتروژن را فیلتر کرده و تولید اکسیژن را پایدار می سازند.

تولید پودر دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه های اکسیژن ساز از طریق پمپ، هوا را جذب کرده و سپس آن را به محفظه‌ای پر از پودر زئولیت وارد می کنند. زئولیت دستگاه اکسیژن ساز وظیفه دارد تا 21 درصد از اکسیژن را جدا کند و به جهات دیگر انتقال دهد. دستگاه‌ اکسیژن ساز از طریق کمپرسور فشار، اکسیژنی را که در محفظه ذخیره شده است را به ۲۲۰ میلی متر جیوه تبدیل کرده و سپس از طریق دهانه مخصوص به دهان و بینی بیمار هدایت می‌شود.

در هنگام خرید زئولیت دستگاه اکسیژن ساز به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگامی که قصد خرید دستگاه اکسیژن ساز را دارید، ابتدا نوع کارکرد و کارایی دستگاه را بررسی کنید. کارایی دستگاه به این منظور است که اکسیژن ساز در هر دقیقه چه مقدار اکسیژن تولید می‌کند. البته بهتر است ابتدا نیاز بیمار را تشخیص دهید و متناسب با شرایط بیمار مدل مناسب دستگاه‌ اکسیژن ساز را تهیه کنید.

قیمت زئولیت دستگاه اکسیژن ساز

زئولیت دستگاه اکسیژن ساز به دلیل تولید اکسیژن با درصد خلوص بالا، به عنوان یک جایگزین اقتصادی در دستگاه های اکسیژن ساز، تغلیظ‌کننده‌ها و ژنراتورهای اکسیژن سنتی، ارائه می شود.

مجموعه میلاد طب یک مرکز معتبر و معتمد فروش انواع تجهیزات پزشکی در تهران می باشد که برای استعلام قیمت زئولیت اکسیژن ساز بهتر است، با شماره تماس مندرج در سایت تماس بگیرید.

خرید زئولیت اکسیژن ساز

در سال‌های اخیر به دلیل شیوع بیماری های متعدد، تقاضا برای خرید دستگاه اکسیژن ساز افزایش یافته است. بسیاری از صنایع مانند مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی برای رفع نیازهای اکسیژن خود، به این تجهیزات پزشکی وابسته هستند. در میان فناوری‌های موجود، استفاده از زئولیت برای تولید اکسیژن در دستگاه اکسیژن ساز به دلیل ماهیت کارآمد و مقرون به صرفه بودن آن بسیار رایج می باشد.

برای خرید زئولیت اکسیژن ساز با کارشناسان فروش مجموعه میلاد طب در تماس باشید. کارشناسان این مجموعه با ارائه خدمات مشاوره برای متقاضیان به صورت تلفنی، امکان خرید راحت تری برای آنها ایجاد می کنند.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید