X

هزینه تعمیر دستگاه فور

09124612936 مدیر فروش
تعمیر دستگاه فور

در میلاد طب تعمیر انواع دستگاه آزمایشگاهی اعم از فور ( آون ) انجام می‌شود. در این مجموعه با استفاده از پرسنل مجرب و با تجربه، کار تعمیرات و سرویس صورت گرفته و دستگاه با ضمانت کارکرد بدون نقص، به شما تحویل می‌شود.

میلاد طب
میلاد طب

نام دیگر دستگاه فور، آون است که نوعی کوره یا اجاقی است که هوای داغ تولید می‌کند. از هوای داغ برای استریل کردن تجهیزات پزشکی و درمانی استفاده می‌کنند. تجهیزاتی که احتمال زنگ زدگی دارند یا دارای لبه های تیز هستند و نباید کند شوند در معرض حرارت خشک قرار می‌دهند تا میکروارگانیزم های آن از بین بروند.

تعمیر دستگاه فور

از این دستگاه در آزمایشگاه ها و محیط های درمانی مانند اتاق عمل بیمارستان و مطب دندانپزشکی استفاده می‌شود. این دستگاه بیشتر در آزمایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد به طوری که برخی به آن آون یا فور آزمایشگاهی نیز می‌گویند. دمای دستگاه فور از 30 تا 350 درجه سانتی گراد قابل تنظیم می‌باشد و بر اساس نوع تجهیزاتی که در آن قرار می‌دهید، دما توسط ترموستات دستگاه قابل تنظیم است. گاهی ممکن است این دستگاه دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر پیدا کند که در این صورت می‌توانید برای تعمیر دستگاه فور با مجموعه میلاد طب تماس بگیرید.

اجزای قابل تعمیر دستگاه فور

کارکرد صحیح و بدون نقص دستگاه فور بسیار حائز اهمیت به همین دلیل در صورت مشاهده در اختلال کارکرد این دستگاه باید سریعا اقدام به تعمیر و سرویس آن نمایید. از مهمترین قطعات فور یا همان آون آزمایشگاهی که نیاز به تعمیر پیدا می‌کند، می‌توان به این موارد اشاره نمود.

المنت‌های تولیدکننده حرارت

المنت‌های این دستگاه از نوع فنری بوده و متناسب با نوع و ظرفیت دستگاه، بین یک یا دو المنت در یک دستگاه قرار می‌گیرند. المنت‌ها در مجاور با دیواره خارجی دستگاه فور قرار گرفته و روی آنها نیز یک پوشش سرامیکی نسوز نصب شده تا از انتقال جریان الکتریکی به محفظه و اتصالی کردن آن، جلوگیری نماید. این قطعه وظیفه دارد به وسیله جریان الکتریکی گرما تولید کند و با ترموستات می‌توان دمای تولید شده را اندازه گیری کرد.

سیستم نمایش و کنترل دمای داخل دستگاه

در برخی از مدل های دستگاه فور، سیستم نمایش و کنترل دما با هم ادغام شده و در سایر مدل های آن هر یک به ‌صورت جدا از هم کار می‌کند. دمای داخلی محفظه با توجه به مدل دستگاه با سیستم‌های متفاوتی مانند: دماسنج جیوه‌ای، دماسنج عقربه‌ای، سنسور حرارتی و نمایشگر دیجیتالی نمایش داده می‌شود. سیستم کنترل دما و حرارت داخل دستگاه از سه نوع ترموکوپل جیوه‌ای، فلزی یا ریز پردازنده خواهد بود.

عایق‌های حرارتی

این عایق‌ها معمولاً از جنس پشم‌شیشه هستند و موظف اند در انرژی و جلوگیری از هدررفتن گرمای داخل محفظه صرفه جویی کنند. جلوگیری از گرم‌شدن و ذوب شدن مدارهای الکتریکی و محیط بیرون دستگاه فور از دیگر ویژگی های عایق های حرارتی است که در صورت خرابی نیاز به تعویض دارد.

سیستم‌های حفاظتی

دستگاه فور نیز مانند سایر دستگاه های الکتریکی دارای سیستم حفاظتی است تا در شرایط اضطراری برق دستگاه را قطع کند و از افزایش بیش از حد دما جلوگیری کند. قطع جریان برق توسط این سیستم های حفاظتی، به‌وسیله فیوزهای الکتریکی مخصوص انجام می‌شود.

در صورتی که هر یک از این قطعات و بخش ها دچار آسیب شود کارکرد دستگاه فور مختل خواهد شد و دیگر نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد. در صورت بروز مشکل در هر قسمت ذکر شده با یک تکنسین تعمیر تجهیزات پزشکی تماس حاصل نمایید.

تعمیر دستگاه فور

در چه مواردی دستگاه فور به تعمیر نیاز پیدا می‌کند؟

  • قطع شدن یا اتصالی کابل و سیستم برق دستگاه فور
  • سوختن المنت دستگاه فور
  • سوختن فیوزهای محافظ دستگاه فور مانند: نوسانات برق
  • سوختن یا خرابی سنسورهای نمایش و تنظیم حرارت

با تعویض هر قطعه سوخته شده با یک قطعه جدید و یا با تعمیر آن می‌توان مشکل دستگاه فور را برطرف کرد. 

تعمیر انواع دستگاه فور

مجموعه میلاد طب در زمینه تعمیر تجهیزات پزشکی به صورت تخصصی عمل کرده و با داشتن تکنسین ها و تعمیرکاران ماهر در این مجموعه، قادر به تعمیر انواع مدل های دستگاه فور و عیب یابی قطعات آن می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت و روند تعمیر می‌توانید با مجموعه میلاد طب تماس حاصل نمایید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید